Rengøringsdagene forlænger bygningens levetid:

Bestyrelse vil inddrage flere medlemmer til

det frivillige foreningsarbejde

Årets anden rengøringsdag var med 15 frivillige deltagere. Tilmeldingen til rengøring udendørs var mindre end sidste gang, som var i foråret. Det halter temmelig meget med tilmeldingen af frivillige til den indendørs rengøring.

Det er for dårligt, at man ikke kan samle mere end 15 ud af 146 medlemmer i foreningen til at arbejde på et fælles rengøringsprojekt.

Det er ikke kun i vores Bådelaug, men også i flere andre foreninger, hvor det er den samme skare af medlemmer, der møder op til frivilligt foreningsarbejde. Nogle foreninger har klaret det ved at indføre brugerbetaling for de medlemmer, der ikke kan eller vil yde noget til fællesskabet ved frivilligt arbejde. Vil man nyde, må man også yde. Det skal naturligvis være den sidste udvej, og noget vi skal prøve at arbejde os væk fra, da det kan medføre et dalende medlemstal.

Selve huset skulle males i år, men er blevet udliciteret til et privat firma, så afvaskning af bygningen kunne springes over denne gang, og man kunne kaste sig over almindelig udendørs rengøring og oprydning omkring selve klubhuset.

Indendørs blev der vasket, skrubbet og skuret på skabe, fliser, vægge og stole. Noget af nikotinen fra klubbens rygere blev vasket bort ved denne lejlighed.

Det, man ikke nåede at vaske af, var bordene og skørterne under loftet. Det må vente til foråret.

Omkring middagstid blev man sædvanen tro beværtet med frokost for deltagerne. Biksemad med spejlæg blev leveret af Niels Hansen og blev nydt med velbehag.